Suomen edustaja Creative Business Cupiin valitaan pitchauskisassa torstaina 16.8.2018.
Voittaja pääsee finaaliin, joka kokoaa maailman parhaat luovien alojen bisnesideat ja luovimmat tyypit Kööpenhaminaan 26.–27.11.2018. Kilpailun keskeisimmät arvostelukriteerit ovat uutuusarvo ja kaupallinen potentiaali.
Aika ja paikka: to 16.8.2018 klo 10-12
Helsingin kaupungintalon juhlasali (Pohjoisesplanadi 11-13)
Tilaisuuden avaa Tommo Koivusalo, yksikön päällikkö, NewCo Helsinki
Vuoden 2018 finalistit ovat:
D.I.E. Tech Oy:n kehittämä innovaatio mullistaa live-esitykset. Digital Illusion Equipment on digitaalinen näyttämö, joka mahdollistaa elokuvista tuttujen digitaalisten efektien, hahmojen ja lavasteiden toteuttamisen reaaliaikaisesti live-esityksissä, kuten teatterissa ja konserteissa.
Myssyfarmi Oy on maatilalähtöinen, vauhdilla kansainvälistyvä designyritys. Myssyfarmin liikeidea on suunnitella ja valmistaa paikallisten lampaiden villasta ja paikallisten mummojen puikoissa asusteita vientiin. Ekologinen Myssyfarmi edustaa uutta eettistä muotiluksusta.
Woodio Oy yhdistää suomalaiset vientivaltit: puun, designin ja teknologian. Woodio-materiaali on maailman ensimmäinen aito vedenkestävä puukomposiitti, jossa puu on näkyvästi esillä. Materiaalista valmistetut puiset vesikalusteet ovat myös lajissaan maailman ensimmäiset ja edustavat kotimaista huippudesignia ja puuteknologiaa.
Voittajan valitsee tuomaristo, johon kuuluvat:
Head of Culture Pirjo Airaksinen, Superson Oy
Asiantuntija Antti Salminen, Business Finland
Startup-yritysneuvoja Ari Seppänen, NewCo Helsinki
Lisätietoja Creative Business Cupista >