top of page

Cirko ja Gigle digitalisoivat elämysvälitystä

Uuden sirkuksen keskus Cirko ja Gigle Oy auraavat tietä digitaaliselle myynnille elämysalalla. Piilotettujen hintojen, alhaisen tuotteistamisasteen sekä vanhanaikaisten viestintätapojen välityksellä on vaikea houkutella nykyaikaista ostajaa, joka on tottunut käyttämään digitaalisia palveluja ja ostamaan verkossa. Toimijoiden yhteisistä tavoitteista syntyi Cirkon Elämyspalvelu, jossa tiivistyvät ostamisen helppous, selkeät tuotepaketit ja yksinkertainen myynnin ja tuotteistamisen malli taiteilijalle. Teknologiaa välitystoiminnan automatisointiin jo vuodesta 2016 kehittävä Gigle Oy on ravistellut elämysalan ajatuksia tuomalla esille tuotepaketoinnin sekä avoimen hinnoittelun hyötyjä. Kun Cirkolle tuli mahdollisuus lähteä yhteistyöhön Giglen kanssa, molemmat toimijat huomasivat jakavansa saman vision: elämysten ostoa tulee helpottaa, ostamisen kynnystä madaltaa ja tuotteistusastetta nostaa. Ostamisen kankeuden lisäksi elämysvälityksen raskaat prosessit vaikuttavat suoraan alan toimijoiden ansaintaan. Kun tuotto-panos-suhde ei ole kohdallaan, elämysten välittäminen ei lisää tulovirtoja vaan saattaa jopa vähentää niitä. Toiveet taide- ja kulttuurisektorin suuremmasta omarahoitusosuudesta eivät toteudu, jos toimintamalleja ei tehosteta ja viedä nykyaikaan. "Haluamme säilyttää alan monimuotoisuuden mahdollistamalla helpomman myymisen mallin kaikille alan toimijoille, oman sivuston kautta. Elämysalan toimijoilla on valtava määrä upeita sisältöjä, jotka tulisi saada kaikkien saataville ja helposti ostettavaksi", sanoo Giglen toimitusjohtaja Inkeri Borgman. Cirkon elämykset kuratoitiin taiteilijalähtöisesti. Viimeistelyssä ja paketoinnissa hyödynnettiin tapahtuma-alan ammattilaisten näkökulmaa. Lopputulos eli Cirkon Elämyspalvelu yhdistää taidekentän arvomaailmaa yritysmyyntiin ja kiinnostaviin sisältöihin. "Digitaaliset toimintamallit ovat osa meidän kaikkien elämää. Hotellin varaaminen, kenkien tai lentojen ostaminen on jo arkipäivää, esittävän taiteen ja viihteen ostaminen verkosta sen sijaan verrattain uutta. Cirko haluaa olla mukana kehittämässä esittävän taiteen toimintaa nykyaikaisten toimintamallien avulla ja luoda samalla uutta liiketoimintaa. Elämyspalvelu on myyntimme selkäranka tulevaisuudessa", kertoo Cirkon toiminnanjohtaja Riku Lievonen. Lisätiedot: Inkeri Borgman Gigle p. 044 515 1994 inkeri@gigleapp.com https://gigle.shop/ Katja Mentula Cirko p. 040 821 5136 katja.mentula@cirko.fi https://cirko.fi/elamyspalvelu/ ********* Gigle Oy tarjoaa elämyspalvelujen myyntiin whitelabel SaaS-palvelua sivustolle integroituna kauppana. Giglen teknologian avulla myyminen ja ostaminen tapahtuu muutamalla napin painalluksella oman sivuston ja brändin kautta. Press kit: https://drive.google.com/drive/folders/1_j1Lx1yOBVk6_AmF8-GNbBYxojOuJkkY?usp=sharing Cirko – Uuden sirkuksen keskus kehittää suomalaisen uuden sirkuksen toimintakenttää ja tarjoaa kansainvälisesti menestyneitä suomalaisia sirkustaiteilijoita yritystapahtumiin Cirkon Elämyspalvelun avulla – muutamalla napin painalluksella. https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1YMlx0zYaHVRnftyBTE_-2_0zOVpt-UpO

Commentaires


bottom of page